Sverige genom kameralinsen – vintern 2015/16

Hej hela Sverige!

Sitter ni framför den öppna brasan ?

– ja nu är den den tiden på året då man få elda lite extra och hålla i allt så inget blåser bort i höst/vinter stormarna.

Själv, har jag fått byta min röda, kära bil. Däckan var utslitna, rosten inbiten och motorn hade massa konstigheter för sig. Nu är det en sliver färgad Citoren som tar mig till er. Vill du ha besök?

Min Bobo - Silverpilen, Citroen C8

Min Bobo – Silverpilen, Citroen C8

Under vintern sover jag inte i bilen, blir för kallt men om jag få flyttar jag gärna in till er en natt, eller kommer på en fika om någon annan i närheten har en säng över. Blir små korta turen. I kväll hamnar jag 8 km från där jag bor hos Mary och nästa vecka tar jag mig hela vägen till Falkenberg ( nästan 3 mil).

Den stora planen är att under 6-8 veckor april/maj köra uppåt landet i både Norge och Sverige. Luleå är längst norrut jag funnit Lena att besöka. De röda knappnålarna är människor som jag kommer besöka de, andra färgerna har jag redan besök, i olika turer.

Roadtrip, Sverige genom kameralinsen med fotoraf Maria Berg

Roadtrip, Sverige genom kameralinsen med fotoraf Maria Berg

Det är verkligen underbart att bara ha tid för att umgås, inga måste utan bara dela några timmar av varandras liv – ser fram emot att träffa just dig!

3 thoughts on “Sverige genom kameralinsen – vintern 2015/16

  1. Ping: Sverige genom kameralinsen – vintern 2015/16 | Allt kan Grönska

  2. Hoppas du finner fler att besöka norrut för avstånden är så långa och det är ganska kallt, kan vara när du kommer, visserligen kanske nästan snöfritt men aprilvädret brukar vara besvärligt ibland.

    Liked by 1 person

    • Vad härligt Lena att du såg detta inlägg – skall bli så kul att träffa dig IRL. Japp, jobbar på att få fler att övernatta hos innan jag kommer upp till dig. Men det kommer säkert, annars finns det ju camping och vandrarhem. Tack för du skrev en kommentar!

      Liked by 1 person

Kommentera

